Optymalizacja obsługi floty w Abakus Logistics

Abakus Logistics specjalizuje się w transporcie i spedycji międzynarodowej drogowej. Obsługujemy przesyłki począwszy od paczki 1 kg, aż po ładunki do 25 ton. Nasz rejon działania to cała Unia Europejska oraz Wielka Brytania, Norwegia i Szwajcaria.

W Abakusie transport drogowy jest realizowany z wykorzystaniem zarówno floty własnej jak i floty kontraktowej, w których skład wchodzą zestawy 13,6 (standard, mega, chłodnia), auta typu solo oraz auta do 3,5 t DMC (8-12 ep). Staramy się zachować równowagę naszych możliwości transportowych tak, aby przewoźnicy, jak i kontrahenci otrzymali zmaksymalizowaną wartość dodaną we współpracy z Nami.

Zaplecze operacyjne Abakusa

Pomimo wielu zachwiań rynku transportowego zarówno w Polsce, jak i UE, w Abakus Logistics jako firmie o wieloletniej praktyce rynkowej i znaczącej ilości sukcesów branżowych, na koniec 2023. roku szczycimy się flotą liczącą blisko 200 pojazdów, z czego:

  • 25% to flota własna ciągników siodłowych z naczepami;

  • 30% to flota kontraktowa pojazdów powyżej 3,5 t DMC;

  • 45% to flota kontraktowa pojazdów do 3,5 t DMC.

Wydzielony organizacyjnie Dział Transportu na równi planuje zarówno flotę własną jak i kontraktową.

Marka Abakus od wielu lat kojarzy się z uczciwym podejściem do swoich klientów oraz podwykonawców. Dzięki takiemu podejściu, dominująca część naszej floty podwykonawczej tworzona jest przez te same firmy, z którymi od lat wspólnie rośniemy.

Dążenie do zrównoważonego poziomu obsługi floty własnej i kontraktowej skutkuje równomiernym rozwojem obu źródeł dochodu. Flota własna pozwala nam na organizowanie transportów z udziałem tzw. przepinek, czy stojących naczep. Ponadto, pozwala nam na nieustanny kontakt oraz większą świadomość realiów działalności firm transportowych. Dzięki temu, zdecydowanie lepiej rozumiemy swoich partnerów – podwykonawców.

Racjonalne podejście

Niewątpliwie, ciągle rosnące wyzwania jakie stawia nam rynek transportu europejskiego związane z utrzymaniem floty własnej, piętrzą się często przed kadrą zarządzającą w spółkach branży TSL. Pośród nich należałoby wymienić:

  • Dostępność kierowców związaną z brakami kadrowymi, co opisał w swoim artykule Konrad Kowalski, zajmujący się w Abakusie koordynacją Zespołu Transportu Własnego (artykuł Konrada na Linkedin);

  • Nieprzewidywalność rynku związaną z sytuacją geopolityczną, na którą transport jest bardzo wrażliwy i jako pierwsza branża odczuwa jej skutki, determinowaną choćby: pandemią Covid-19, wojną za wschodnią granicą Polski, przywróceniem kontroli na granicach europejskich;

  • Drastyczne wzrosty kosztów – przede wszystkim zatrudnienia i paliwa, ale również opłat drogowych, czy zakupu taboru i ubezpieczeń;

  • Nieustannie zmieniającą się dostępność floty podwykonawczej na rynku;

  • Kolejne, nowe regulacje prawne mające na celu sabotowanie polskiej branży TSL, np. “Pakiet mobilności”.

W świetle powyższego, w Abakus Logistics tak kierujemy rozwojem floty, aby oba źródła – zarówno flota własna, jak i flota kontraktowa rosły w zrównoważonym i bezpiecznym tempie, jednocześnie zachowując ciągłość pracy oraz jej odpowiedni poziom przez cały rok.

Sposób na BUSA

Zakres i forma obsługi pojazdów kontraktowych do 3,5 t DMC przebiega w zbliżonych warunkach, jak w przypadku floty ciągników siodłowych. Busy służą nam przede wszystkim do organizowania transportów ekspresowych oraz obsługi pilnych ładunków do 25m3.

Dodatkowo, trzeba zaznaczyć istotną przewagę w postaci dostarczania towarów do adresów z zakazami tonażowymi. 80% naszych ładunków pochodzi o stałych klientów. Codzienna pula zleceń jest rozdysponowana pomiędzy naszą flotę w zależności od specyfikacji ładunku, a pozostałe auta są zagospodarowane ładunkami pochodzącymi od współpracujących z nami operatorów logistycznych. Wysyłamy auto z Polski na Zachód. Tam obsługujemy ładunki klientów pomiędzy krajami Europy Zachodniej, realizując zarówno przewozy międzynarodowe, jak i kabotażowe, a na koniec cyklu ściągamy auta ładunkiem powrotnym do Polski. Auto od ostatniego rozładunku ma również płatny zjazd do siebie na bazę.

W kwestii spektrum terytorialnego – nasze busy najczęściej transportują ładunki pomiędzy Francją, a krajami ościennymi, w pełni legalnie realizując w następstwie kabotaże po Francji. Auta typu bus jeżdżą w minimum 3-tygodniowych cyklach. Kiedy muszą spędzić noc na terenie Francji, zapewniamy dopłatę do kosztu hotelu.

W przypadku ładunków ekspresowych zawsze płacimy za przejazdy autostradami. Auta w zależności od okresu w roku robią średnio od 3 do 4 tyś. km tygodniowo. Należy również zaznaczyć, że dopłacamy do aut posiadających windę.

Wewnętrzna optymalizacja pracy

Mając na celu optymalizację wykorzystania puli codziennych ładunków kontraktowych, stworzyliśmy dedykowane narzędzie wewnętrzne CarGo by Abakus, które pomaga na bieżąco efektywnie dopasować zlecenia do floty własnej oraz kontraktowej na równych zasadach. Nie promujemy własnych aut, a zlecenie przypada temu pojazdowi, który w danym momencie jest bliżej załadunku i spełnia wymagania w nim zawarte. To znacznie ułatwia nam planowanie, a tym samym zwiększa naszą wydajność i efektywność oraz minimalizuje sytuacje przestojów, czy nawet ewentualnych błędów.

Drodzy Partnerzy,

Abakus to jakość, której ufają klienci i przewoźnicy od wielu lat. Abakus to uczciwe podejście i zaangażowanie, bez którego nie osiągnęlibyśmy tak wiele. Rośniemy szybko i konsekwentnie – nawet 30% rok do roku, ale robimy to odpowiedzialnie i z zachowaniem zdrowego balansu pomiędzy naszym głodem sukcesu, a możliwościami świadczenia wysokiej jakości usług.

Zatem – co w praktyce oznacza współpraca z Abakus Logistics?

  • Przejmujemy auta od samej bazy przewoźnika wraz z odprowadzaniem ich w to samo miejsce – od początku do końca;

  • Prowadzone przez nas pojazdy nie zatrzymują się w święta;

  • Płatności realizujemy nawet w 1 dzień roboczy;

  • Trasy staramy się planować z wyprzedzeniem – 3 do 5-dniowym;

  • 85% naszych dostaw to 1 załadunek i 1 rozładunek;

  • Jeździmy naczepami typu firanka i chłodnia;

  • Nie wymagamy wymiany palet;

  • Średnia waga naszych ładunków waha się w przedziale od 14,8 do 15,6 t.

Działamy w taki sposób, że pojazdy zawsze mają ustaloną stawkę za 1 km w trasie, a dojazdy są liczone jak km ładowne. Wspieramy dopłatami przejazdy w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a promy, tunele i mosty obsługujemy bezgotówkowo. Do wyliczania trasy używamy nowoczesnych narzędzi pracując bezpośrednio z kierowcami i jednocześnie wysyłając zlecenia do Waszego biura.

Aktualnie poszukujemy Przewoźników posiadających:

  • Ciągniki siodłowe z naczepami Standard i Mega;

  • Solo;

  • Busy plandeki 8-12 ep z windami i bez nich.

Serdecznie zapraszamy do współpracy!

e-mail: przewoznik@abakuslogistics.pl

tel. kont.: +48 511 076 557

 

Artykuł powstał we współpracy pracowników Abakus Logistics zajmujących się zarządzaniem flotą oraz jej obsługą w kwestii organizacji transportu drogowego.

 

Być może zainteresuje Cię również:

Rozwiązywanie szkód z tytułu utraty lub uszkodzenia ładunku na podstawie przepisów międzynarodowych i wybranych regulacji kabotażowych.

Najczęściej występujące sytuacje w transporcie, które powodują szkody i naruszają bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw to: opóźnienie w dostawie, uszkodzenie i kradzież towaru. Mimo ciągłej dogłębnej analizy szkód i wprowadzania procesów minimalizacji ryzyka, czasami nie możliwe jest uniknięcie wymienionych powyżej wypadków.  W poniższym artykule zostaną umówione prawne aspekty rozwiązywania szkód powstałych na skutek utraty lub uszkodzenia […]

Czytaj dalej

Spojrzenie na gospodarkę Francji z perspektywy polskiej branży transportowej

O kryzysie u naszych zachodnich sąsiadów, Niemiec, napisano już chyba wszystko, ale co z ich własnymi zachodnimi sąsiadami, Francją?

Czytaj dalej

Wyceń transport


Zacznij tutaj
Informacje o transporcie

Błąd: Skoryguj błędy formularza, aby kontynuować.

To pole jest wymagane.

Niepoprawny format numeru telefonu

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

Krok 2 z 3

Błąd: Skoryguj błędy formularza, aby kontynuować.

1. Dodatkowe informacje o załadunku


Załadunek


To pole jest wymagane.

Niepoprawny format daty.

Data nie może być późniejsza niż Data załadunku (Do).

-

To pole jest wymagane.

Niepoprawny format daty.

Data nie może być wcześniejsza niż Data załadunku (Od).


Rozładunek


To pole jest wymagane.

Niepoprawny format daty.

Data nie może być późniejsza niż Data rozładunku (Do).

-

To pole jest wymagane.

Niepoprawny format daty.

Data nie może być wcześniejsza niż Data rozładunku (Od).

2. Informacje o pojeździe

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

3. Podstawowe informacje o towarze

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To już ostatni krok!

Błąd: Skoryguj błędy formularza, aby kontynuować.


Szczegółowe informacje o towarach


To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

Czy towar może być transportowany wraz z innymi towarami nieszkodliwymi?

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

To pole jest wymagane.

Formularz został pomyślnie przesłany!

Dziękujemy za przesłanie formularza. Postaramy się jak najszybciej na niego odpowiedzieć. Jeżeli wprowadzone informacje będą wystarczające otrzymasz wycenę. W innym przypadku skontaktujemy się z Tobą.

Wystąpił błąd!

Twoja wiadomość nie została przesłana. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Wystąpił błąd!

Twoja wiadomość została oznaczona jako próba spamu. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Wystąpił błąd!

Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają wysłanie zgłoszenia. Aby je zmienić kliknij tutaj.