Treść Procedury Zgłaszania Naruszeń Prawa oraz Ochrony Sygnalistów a Abakus Logistics sp. z o.o. w pliku PDF

Zgłaszanie Naruszeń Prawa oraz Ochrony Sygnalistów w Abakus Logistics sp. z.o.o.

Cel i Zakres
Celem procedury jest określenie zasad zgłaszania naruszeń prawa, ochrony sygnalistów oraz prowadzenia działań następczych zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024.928)dalej: ustawa. Procedura dotyczy wszystkich pracowników, osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych, wolontariuszy, stażystów oraz osób współpracujących z firmą.

Definicje
Na podstawie Ustawy o ochronie sygnalistów wprowadzamy następujące definicje:
1. Sygnalista – osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje o naruszeniu prawa, uzyskane w kontekście związanym z pracą (Art. 4 ustawy).
2. Zgłoszenie – ustne lub pisemne przekazanie informacji o naruszeniu prawa (Art. 2 ust. 15).
3. Działania następcze – działania podejmowane w celu oceny prawdziwości zgłoszenia oraz
przeciwdziałania naruszeniu prawa (Art. 2 ust. 1).
4. Działania odwetowe – wszelkie bezpośrednie lub pośrednie działania lub zaniechania, które mogą pogorszyć sytuację sygnalisty (Art. 2 ust. 2).
5. Informacja o naruszeniu prawa – obejmuje zarówno zaistniałe, jak i potencjalne naruszenia prawa (Art. 2 ust. 3).

Sposoby Zgłaszania Naruszeń
1. Kanały zgłaszania:
• Zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres: kadry@abakuslogistics.pl, tytuł maila „sygnalista – zgłoszenie”;
• Zgłoszenia pisemnie na adres: Dział Kadr i Płac – Aleje Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa z dopiskiem zgłoszenie sygnalista.;
• Lub ustnie podczas bezpośredniego spotkania;
• Zgłoszenia nie mogą być anonimowe.
2. Rodzaje zgłoszeń:
• Zgłoszenia wewnętrzne do właściwych osób lub komórek w firmie.
• Zgłoszenia zewnętrzne do organów publicznych, takich jak Rzecznik Praw Obywatelskich (Art. 30 ustawy).

Zakres Naruszeń Prawa Podlegające Zgłoszeniu
• korupcji;
• zamówień publicznych;
• usług, produktów i rynków finansowych;
• zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
• bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
• bezpieczeństwa transportu;
• ochrony środowiska;
• zdrowia publicznego;
• ochrony konsumentów;
• ochrony prywatności i danych osobowych;
• bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
• interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
• rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
• konstytucyjnych wolności oraz praw człowieka i obywatela występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i nie związanych z dziedzinami wskazanymi powyżej.
• zgłoszenia naruszenia Polityki Mobbingowej obowiązującej u Pracodawcy.

Procedura Obsługi Zgłoszeń
1. Przyjmowanie zgłoszeń – zgłoszenia są rejestrowane, a ich przyjęcie potwierdzane w ciągu 7 dni (Art. 25 ust. 5).
2. Weryfikacja zgłoszeń – przeprowadzana przez wyznaczoną osobę lub komórkę organizacyjną.
3. Zakres zgłoszeń – zgłaszający powinien przekazać precyzyjne informacje na temat naruszenia, aby umożliwić podjęcie postępowania wyjaśniającego.
4. Działania następcze – obejmują działania wyjaśniające, które muszą być zakończone w ciągu 3 miesięcy (Art. 25 ust. 7).

Ochrona Sygnalisty
1. Sygnalista jest chroniony przed działaniami odwetowymi zgodnie z Ustawą (Art. 11).
2. Ochrona obejmuje m.in. zabezpieczenie przed rozwiązaniem umowy o pracę, degradacją czy mobbingiem (Art. 12-13).
3. Tożsamość sygnalisty jest chroniona, chyba że zgoda na ujawnienie zostanie udzielona (Art. 8 ust. 1).

Działania Następcze
Działania następcze obejmują:
1. Wszczęcie postępowania wyjaśniającego.
2. Przekierowanie zgłoszenia do właściwych organów, jeśli naruszenie dotyczy szczególnych przepisów (Art. 3 ustawy).

Transportschätzung


Hier anfangen
Angaben zum Transport

Fehler: Korrigieren Sie die Formularfehler, um fortzufahren.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Falsches Telefonnummernformat

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Schritt 2 von 3

Fehler: Korrigieren Sie die Formularfehler, um fortzufahren.

1. Zusätzliche Beladeinformationen


Beladung


Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Falsches Datumsformat.

Data nie może być późniejsza niż Data załadunku (Do).

-

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Falsches Datumsformat.

Data nie może być wcześniejsza niż Data załadunku (Od).


Entladung


Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Falsches Datumsformat.

Data nie może być późniejsza niż Data rozładunku (Do).

-

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Falsches Datumsformat.

Data nie może być wcześniejsza niż Data rozładunku (Od).

2. Fahrzeuginformationen

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

3. Grundinformationen zur Ware

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dies ist der letzte Schritt!

Fehler: Korrigieren Sie die Formularfehler, um fortzufahren.


Detaillierte Informationen zur Ware


Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Darf die Ware zusammen mit anderen ungefährlichen Gütern transportiert werden?

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Dieses Feld muss ausgefüllt werden.

Дякуємо за заповнення форми Постараємося відповісти якомога швидше

Vielen Dank für das Absenden des Formulars. Wir werden versuchen, diesen so schnell wie möglich zu beantworten. Wenn die eingegebenen Informationen ausreichend sind, erhalten Sie ein Angebot. Andernfalls werden wir Sie mit Ihnen in Kontakt treten.

Es ist ein Fehler aufgetreten.

Twoja wiadomość nie została przesłana. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Es ist ein Fehler aufgetreten.

Twoja wiadomość została oznaczona jako próba spamu. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Es ist ein Fehler aufgetreten.

Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają wysłanie zgłoszenia. Aby je zmienić kliknij tutaj.