Treść Procedury Zgłaszania Naruszeń Prawa oraz Ochrony Sygnalistów a Abakus Logistics sp. z o.o. w pliku PDF

Zgłaszanie Naruszeń Prawa oraz Ochrony Sygnalistów w Abakus Logistics sp. z.o.o.

Cel i Zakres
Celem procedury jest określenie zasad zgłaszania naruszeń prawa, ochrony sygnalistów oraz prowadzenia działań następczych zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024.928)dalej: ustawa. Procedura dotyczy wszystkich pracowników, osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych, wolontariuszy, stażystów oraz osób współpracujących z firmą.

Definicje
Na podstawie Ustawy o ochronie sygnalistów wprowadzamy następujące definicje:
1. Sygnalista – osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje o naruszeniu prawa, uzyskane w kontekście związanym z pracą (Art. 4 ustawy).
2. Zgłoszenie – ustne lub pisemne przekazanie informacji o naruszeniu prawa (Art. 2 ust. 15).
3. Działania następcze – działania podejmowane w celu oceny prawdziwości zgłoszenia oraz
przeciwdziałania naruszeniu prawa (Art. 2 ust. 1).
4. Działania odwetowe – wszelkie bezpośrednie lub pośrednie działania lub zaniechania, które mogą pogorszyć sytuację sygnalisty (Art. 2 ust. 2).
5. Informacja o naruszeniu prawa – obejmuje zarówno zaistniałe, jak i potencjalne naruszenia prawa (Art. 2 ust. 3).

Sposoby Zgłaszania Naruszeń
1. Kanały zgłaszania:
• Zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres: kadry@abakuslogistics.pl, tytuł maila „sygnalista – zgłoszenie”;
• Zgłoszenia pisemnie na adres: Dział Kadr i Płac – Aleje Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa z dopiskiem zgłoszenie sygnalista.;
• Lub ustnie podczas bezpośredniego spotkania;
• Zgłoszenia nie mogą być anonimowe.
2. Rodzaje zgłoszeń:
• Zgłoszenia wewnętrzne do właściwych osób lub komórek w firmie.
• Zgłoszenia zewnętrzne do organów publicznych, takich jak Rzecznik Praw Obywatelskich (Art. 30 ustawy).

Zakres Naruszeń Prawa Podlegające Zgłoszeniu
• korupcji;
• zamówień publicznych;
• usług, produktów i rynków finansowych;
• zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
• bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
• bezpieczeństwa transportu;
• ochrony środowiska;
• zdrowia publicznego;
• ochrony konsumentów;
• ochrony prywatności i danych osobowych;
• bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
• interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
• rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
• konstytucyjnych wolności oraz praw człowieka i obywatela występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i nie związanych z dziedzinami wskazanymi powyżej.
• zgłoszenia naruszenia Polityki Mobbingowej obowiązującej u Pracodawcy.

Procedura Obsługi Zgłoszeń
1. Przyjmowanie zgłoszeń – zgłoszenia są rejestrowane, a ich przyjęcie potwierdzane w ciągu 7 dni (Art. 25 ust. 5).
2. Weryfikacja zgłoszeń – przeprowadzana przez wyznaczoną osobę lub komórkę organizacyjną.
3. Zakres zgłoszeń – zgłaszający powinien przekazać precyzyjne informacje na temat naruszenia, aby umożliwić podjęcie postępowania wyjaśniającego.
4. Działania następcze – obejmują działania wyjaśniające, które muszą być zakończone w ciągu 3 miesięcy (Art. 25 ust. 7).

Ochrona Sygnalisty
1. Sygnalista jest chroniony przed działaniami odwetowymi zgodnie z Ustawą (Art. 11).
2. Ochrona obejmuje m.in. zabezpieczenie przed rozwiązaniem umowy o pracę, degradacją czy mobbingiem (Art. 12-13).
3. Tożsamość sygnalisty jest chroniona, chyba że zgoda na ujawnienie zostanie udzielona (Art. 8 ust. 1).

Działania Następcze
Działania następcze obejmują:
1. Wszczęcie postępowania wyjaśniającego.
2. Przekierowanie zgłoszenia do właściwych organów, jeśli naruszenie dotyczy szczególnych przepisów (Art. 3 ustawy).

Оцініть транспортування


Почніть тут
Інформація про транспортування

Помилка: Для продовження виправте помилки у формі.

Це поле є обов'язковим.

Неправильний формат номера телефону

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Крок 2 з 3

Помилка: Для продовження виправте помилки у формі.

1. Додаткова інформація про завантаження


Завантаження


Це поле є обов'язковим.

Неправильний формат дати

Data nie może być późniejsza niż Data załadunku (Do).

-

Це поле є обов'язковим.

Неправильний формат дати

Data nie może być wcześniejsza niż Data załadunku (Od).


Розвантаження


Це поле є обов'язковим.

Неправильний формат дати

Data nie może być późniejsza niż Data rozładunku (Do).

-

Це поле є обов'язковим.

Неправильний формат дати

Data nie może być wcześniejsza niż Data rozładunku (Od).

2. Інформація про автомобіль

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

3. Основна інформація про товар

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це вже останній крок!

Помилка: Для продовження виправте помилки у формі.


Детальна інформація про товари


Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Чи може товар транспортуватися разом з іншими нешкідливими товарами?

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Це поле є обов'язковим.

Форма успішно переслана!

Дякуємо за заповнення форми Постараємося відповісти якомога швидше Якщо введеної інформації достатньо, ви отримаєте цінову пропозицію. В іншому випадку ми зв'яжемося з вами.

Сталася помилка!

Twoja wiadomość nie została przesłana. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Сталася помилка!

Twoja wiadomość została oznaczona jako próba spamu. Spróbuj odświeżyć stronę i przesłać zgłoszenie raz jeszcze, a jeśli problem nadal będzie występował skontaktuj się z nami pod adresem: biuro@abakuslogistics.pl

Сталася помилка!

Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają wysłanie zgłoszenia. Aby je zmienić kliknij tutaj.